Carti de joc Alfabetul, de la Editura Gama

Carti de joc AlfabetulAm descoperit produsele Editurii Gama cu ocazia descoperirii carticelelor cu exercitii IQ Fun. De atunci, am cumparat diverse, fie pentru David, fie cadou pentru prietenii nostri iar altele sunt pe wishlist.

Printre achizitiile noastre se numara si doua seturi de carti de joc Alfabet, pentru copii.

Literele sunt una dintre putinele (zic eu) manii de mama pe care le am. Nu pentru ca il vreau savant, nu vreau sa citeasca tomuri intregi la 7 ani. Doar ca, daca pe vremea noastra literele se invatau direct la scoala, acum, pe la 5 ani majoritatea copiilor le stie deja. Multi chiar mult mai devreme. Nu vreau sa ajunga la scoala si sa nu fie la fel de pregatit ca ceilalti copii. Si am auzit tot felul de povesti despre cat de complicata este acum materia din ciclul primar. Din fericire, prieteni buni incep scoala in curand si voi putea afla informatii mai corecte.

Bineinteles ca daca eu tin atat de mult sa stie literele, David nu le suporta. Nu am insistat prea mult, le-a detestat de la primele tentative cu jocuri de litere. Ii plac masinile, eroii, cifrele, pictura, bicicleta, orice activitati, numai litere sa nu aiba. Am avut litere de tot felul, cartonase, foi cu magnet si tot felul de minuni, nici sa nu auda. L-am mai pacalit cu parola telefonului pe care trebuie sa o introduca mereu si unde pun cuvinte simple pe care le schimb periodic modificand cate o litera si cu jocuri din reviste care mai presupun si identificarea unor litere; am pus accentul pe povestea jocului si asa, incet, incet, a invatat cateva litere.

Setul de carti de joc Alfabet sunt insa prima jucarie cu litere care i-a placut. Setul este alcatuit din carti cu litere si cartoane cu obiecte/animale care ilustreaza litera respectiva. Pentru ca am intuit (corect, de altfel) ca nu va dori sa se joace de la inceput cu cartonasele cu litere, am achizitionat doua seturi pentru a inventa diferite jocuri cu ele si a introduce, treptat, literele.

In timp, am decoperit ca sunt tare versatile. Cu doua perechi de carti, avem o multime de jocuri cu care ne putem distra. Sau mai corect spus, acum avem doua jocuri. In timp, insa, se vor inmulti :). Plus ca ocupa putin loc asa ca le putem lua cu noi oricand si oriunde.

Iata cum ne jucam noi cu cele doua pachete de carti:

  • Gaseste perechea. Este jocul clasic tip memory match in care avem perechi de carti amestecate, cu fata in jos, scopul fiind gasirea cat mai multor prechi. Intr-o singura tura, ai voie sa intorci doua carti si trebuie sa retii locul fiecareia pentru a o identifica repede mai tarziu, cand ajungi la perechea ei. Am inceput cu perechi putine si doar obiecte. In timp, am crescut numarul perechilor iar, mai nou, introducem si cate o pereche, doua de litere. Facem concursuri intre noi, cine gaseste cele mai multe perechi si ne dam diverse premii, de la pupici la minute pe tableta / calculator;
  • Maciupiciu (sper ca am scris corect) este un joc pe care il stiu din copilarie. Noi il jucam in doi, dar merge si in 3-4. Impartim cartile (doar cele cu obiecte momentan) intre noi 10 bucati fiecare. Pe urma, fiecare il intreaba pe celalat daca are o carte care infatiseaza un anumit obiect (ex: daca ai o carte cu un dulap, intrebi partenerul daca are o carte cu un dulap, astfel incat sa faci o pereche). Daca are, este obligat sa ti-o dea iar tu faci pereche si mai intrebi o data. Daca nu o are, atunci ia o carte din pachetul cu restul de carti neimpartite. Smecheria este sa tii minte ce esti intrebat, pentru ca asa iti dai seama ce carti are celalalt.

Urmeaza sa incerc acelasi joc, dar cu litere. Chiar daca nu le va sti cu toate, ne vom baza pe cum arata. De fiecare data vom pronunta litera si ne vom gandi la cuvinte care incep cu litera respectiva.

De asemenea, aceleasi jocuri pot fi jucate formand perechile din cartonase cu litere si cartonasele cu obiectele corespondente. In plus, cartonasele cu litere pot fi folosite pentru a forma cuvinte. Ii poti da copilului o carte cu un desen si il poti recompensa daca formeaza cuvantul respectiv din cartoanele cu litere.

Noi nu am ajuns la acest nivel, dar cel putin am reusit sa introducem literele in joaca noastra, intr-un mod pe care David nu il percepe agasant sau intruziv.

Am cumparat cartile de joc Alfabet de la Auchan. Nu ma tin minte pretul lor, in jur de 10 lei pachetul. Se gasesc si online la Editura Gama – 8 lei, eMag – 8 lei, Jucarii educationale – 10 lei, Carturesti – 8 lei, Librarie.net – 8 lei

 

 

 

 

Spune-ne parerea ta!

