Tu pe cine iubesti mai mult?

love-mom-dadCred ca am intalnit cu totii oameni binevoitori care nu stiu insa cum sa vorbeasca / sa se poarte cu un copil si care, incercand sa faca bine, nu au facut decat sa inrautateasca o criza de personalitate. Sau care incercau sa duca niste conversatii insipide care nu reuseau in niciun fel sa implice copilul.

Printre toate cliseele de comunicare de genul “Vai ce urat esti cand plangi!” sau “Tie iti plac desenele animate?” exista o intrebare care ma scoate din sarite: “Tu pe cine iubesti mai mult: pe mami sau pe tati?”.

Le-am spus tuturor apropiatilor, inca inainte sa se nasca David, ca nu vreau sa aud aceasta intrebare. Copilul isi iubeste parintii si atat. Are momente cand vrea sa se joace cu unul sau cu altul, se duce la un parinte cand celalalt il cearta, prefera sa faca o activitate cu tati si alta cu mami, insa un copil nu trebuie sa isi puna niciodata o astfel de problema.

Am fost feriti de aceasta intrebare pana de curand, cand am mers cu David sa cunoastem niste rude pe care nu le vazusem pana acum. Bineinteles, o buna parte din conversatie s-a axat pe copil si, la un moment dat, apare si intrebarea minunata. Timp de cateva secunde, copilul a fost blocat. A ramas cu o prajtura in mana, uitandu-se nedumerit cand la mine cand la taica-su, incercand sa inteleaga intrebarea si sa gaseasca raspunsul.

Intr-un final da si raspunsul pe un ton care arata ca pana si el, un copil de 4 ani, considera intrebarea stupida: “Ii iubesc si pe mami si pe tati.” Mi se pare normal :)!

2 thoughts on “Tu pe cine iubesti mai mult?

  1. Pingback: Liebster Award | Pitici, dar Voinici

  2. Mi se pare ce-a mai stupida intrebare posibila. Am avut si noi parte de ea si fetita mea a fost cam derutata si nu a stiut sa raspunda, am schimbat eu repede subiectul si a trecut.

Spune-ne parerea ta!

